السلام علیکِ یا بنت رسول الله یا فاطمه الزهراء

السلام علیکِ یا بنت رسول الله یا فاطمه الزهراء

دوست واقعى! اگر پیروان ما -که خداى آنان را در فرمانبردارى خویش توفیق ارزانى بدارد- به راستى در راه وفاى به عهد و پیمانى که بر دوش دارند، هم دل و یک صدا بودند، هرگز خجستگى دیدار ما از آنان به تأخیر نمى‏افتاد و سعادت دیدار ما، دیدارى براساس آگاهى عمیق و خالصانه نسبت به ما، زودتر روزى آنان مى‏گشت.

از این رو (باید بدانند که) جز برخى رفتار ناشایسته آنان که ناخوشایند ما است و آن عملکرد را زیبنده اینان نمى‏دانیم، عامل دیگرى ما را از آنان دور نمى‏دارد. خداوند ما را در یارى، بسنده و نیک، کارساز است و درود او بر سرور و بشارت دهنده و بیم دهنده ما محمد (ص) و خاندان پاکش باد.

نامه‌ی امام مهدی(عج) به شیخ مفید.

آخرین نظرات
نویسندگان

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

باغبان هستی

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ق.ظ

 

 

مادر، ای لطیف‌ترین گل بوستان هستی.ای باغبان هستی من، گاه روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاه پروریدنم آغوشی گرم که بالنده‌ام سازدو گاه بیماری‌ام طبیبی بودی که دردم را می‌شناسد ودرمانم می‌کند گاه اندرزم حکیمی آگاه که به نرمی زنهارم دهد. گاه تعلیمم، معلمی خستگی ناپذیر و سخت‌کوش که حرف به حرف دانایی را در گوشم زمزمه می‌کند. گاه تردیدم، راهنمایی راه آشنا که راه را از بیراهه نشانم دهد. مادر تو شگفتی خلقتی تو لبریز از عظمتی، تو را سپاس می‌گویم و می‌ستایمت.

در قانون خلقت، هرچه مقام آفریده‌ای بالاتر است وظایف او هم سنگین‌تر است، در این میان، زن که به عنوان انسان جانشین خدا در زمین و به عنوان مادر، پرورش دهنده افراد جامعه بشری است،از مقام بلند و والایی برخوردار است. آیت‌ا... جوادی آملی، در مورد عظمت مقام مادر و وظایف او چنین می‌نویسد. یک سلسله مسؤولیت‌های پرورشی به عهده مادراست که مردان از آن محروم می‌باشند. زن حداقل سی ماه یک سری مسؤولیت‌هایی دارد که مرد ندارد در این سی ماه که کودک مستقیماً از مادر تغذیه می‌کند، مادر مسؤول حفظ دو نفراست.
یکی برای خود و دیگری برای کودک آیا این عظمت زن نیست؟ این مسؤولیتی نیست که ذات اقدس الهی به زن داده است که به زن فرمود: مسؤولیت در حفظ اندیشه‌ها، افکار و عقاید بیش از مرد است. تو مسؤول دو نفری. از این رو مواظب افکار و اندیشه‌هایت باش. زیرا که بسیاری از مسائل از راه اندیشه به فرزند می‌رسد.

خدای متعال در کتاب آسمانی‌اش، قرآن کریم، در چهار مورد احسان و اکرام والدین را بلافاصله بعد از توحید و عبادت خود ذکر کرده است که این نشان دهنده تأکید بر احترام و احسان به والدین است، در مواردی نیز مؤمنان را به دعا در حق والدین و طلب آمرزش توصیه کرده است. ما نیز دراین روز بزرگداشت مقام مادر، دست بر دعا برمی‌داریم و از خدای یگانه برای همه مادران مهربان برکت، رحمت و عزت می‌طلبیم.


مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی، تو شگفتی خلقتی، تو لبریز عظمتی، تو را دوست دارم و می ستایمت.
دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت، رحمت و عزت می طلبم.

 

خدا کند اثری حق به آه ما بخشد
بصیرتی به دل عُذر خواه ما بخشد
به احترام محمد چه میشودکه خدا
شب ولادت زهرا گناه ما بخشد


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۳۱
طاها

نظرات  (۲)

سلام این عید بر شما وخانواده محترم مبارک

آمین به شعر

با سلام به روزم با مطلب اهداف  جامعه اسلامی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی