السلام علیکِ یا بنت رسول الله یا فاطمه الزهراء

السلام علیکِ یا بنت رسول الله یا فاطمه الزهراء

دوست واقعى! اگر پیروان ما -که خداى آنان را در فرمانبردارى خویش توفیق ارزانى بدارد- به راستى در راه وفاى به عهد و پیمانى که بر دوش دارند، هم دل و یک صدا بودند، هرگز خجستگى دیدار ما از آنان به تأخیر نمى‏افتاد و سعادت دیدار ما، دیدارى براساس آگاهى عمیق و خالصانه نسبت به ما، زودتر روزى آنان مى‏گشت.

از این رو (باید بدانند که) جز برخى رفتار ناشایسته آنان که ناخوشایند ما است و آن عملکرد را زیبنده اینان نمى‏دانیم، عامل دیگرى ما را از آنان دور نمى‏دارد. خداوند ما را در یارى، بسنده و نیک، کارساز است و درود او بر سرور و بشارت دهنده و بیم دهنده ما محمد (ص) و خاندان پاکش باد.

نامه‌ی امام مهدی(عج) به شیخ مفید.

آخرین نظرات
نویسندگان

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

 

 

حضرت آیت الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی

سربازىِ منجى بزرگى که مى‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشن‌بینى دارد... بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند... کسى که در انتظار آن مُصلحِ بزرگ است، باید در خود زمینه‌هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقّق صلاح بایستد...(14). وقتى چنین زمینه‌هایى ان‌شاءاللَّه گسترش پیدا کند، زمینه ظهور حضرت بقیةاللَّه ارواحنافداه نیز پدید مى‌آید و مسأله مهدویت - این آرزوى دیرین بشر و مسلمین - تحقّق مى‌یابد.(15)

شما مردم عزیز -بخصوص شما جوانان- هرچه که در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیتها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید، این آینده را نزدیکتر خواهید کرد. اینها دست خود ماست. اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم، آن روز نزدیک خواهد شد؛ همچنان که شهداى ما با فدا کردن جانِ خودشان آن روز را نزدیک کردند. نسلى که براى انقلاب آن فداکاریها را کردند، با فداکاریهاى خودشان آن آینده را نزدیکتر کردند. هرچه ما کار خیر و اصلاح درونى و تلاش براى اصلاح جامعه انجام دهیم، آن عاقبت را دائماً نزدیکتر مى‌کنیم.(16)

 

آیت الله بهجت علیه الرحمه

از جمله ـ راه های آمادگی ـ اینکه توبه کند همین توبه باعث می شود که این همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است که واقعا بی‌سابقه است وبلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت می آید از سر شیعه رفع ودفع گردد.(17)

 

آیت الله بها الدینی علیه الرحمه

نماز کثافات معنوی را از بین می‌برد. نماز سازنده است، اگر نماز قبول شود، انسان را از صفات حیوانی تطهیر و پاکش کرده است. اگر انسان به وسیله نماز تطهیر شد، همه چیز عوض می‌شود. اگر نماز مقبول واقع نشد، معلوم است که تطهیرش نکرده است و چیزهای دیگر هم قبول نمی‌شود. اگر نماز مقبول شد، انسان از بسیاری از معاصی، فاصله می‌گیرد.

کسی که چهل روز با اخلاص صبح کند ینابیع (چشمه‌ها) حکمت بر قلبش ریزش می کند و از آنجا به زبانش... تا آنجا که می توانید اخلاص پیدا کنید بقیه آن را از خدا بخواهید، به ائمه متوسل شوید.(18)

 

آیت الله انصاری همدانی علیه الرحمه

حاج احمد انصاری، فرزند آیت‌الله انصاری می‌گوید: ایشان وقتی اسم حضرت ولی عصر علیه‌السلام برده می‌شد یک مرتبه تغییر رنگ می‌داد، قیافه‌اش عوض می‌شد، می‌فرمودند:

ظهور نزدیک است ولی اگر دعا کنید نزدیک تر می شود، چون دعا خیلی مؤثر است. هر چه می توانید برای ظهور حضرت دعا کنید.

ضمن این که زیارت عاشورا را زیاد تأکید می کردند که دوستان بخوانند به صورت مستمر، می‌فرمودند زیارت آل یس هم حتماً بخوانید و توسل پیدا کنید به حضرت و از  ایشان بخواهید مشکلات دنیا و آخرت و سیر وسلوک شما را بر طرف کند، چون الان اختیارات با حضرت است.(19)

 

آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی

آنان که دل به انتظار راستین سپرده و قلبى مملو از امید به ظهور امامشان دارند و مى‌دانند که دیر یا زود صالحان، حاکمان زمین خواهند بود و حق به صاحبانش باز مى‌گردد و با محو ستم و بیداد امر جامعه اصلاح و سامان مى‌پذیرد، براى رسیدن به چنین جامعه‌اى خویشتن را اصلاح خواهند کرد و در اصلاح جامعه خود نیز مى‌کوشند، تا زمینه ایجاد و تشکیل آن دولت کریمه را فراهم آورند.

بر همین اساس، آن‌که منتظر راستین مصلح جهانى است، هم صالح است و هم مصلح. چنین کسى با اقتدا به دعاى مولاى خویش از خداى سبحان چنین مى‌خواهد: اللّهمّ! إنّا نرغب إلیک فی دولة کریمة، تعزّ بها الإسلام و أهله و تذلّ به النفاق و أهله و تجعلنا فیها من الدعاة إلى طاعتک و القادة إلى سبیلک.(20)

 


14- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم  30/07/1381   

15- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم 25/09/1376

16- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم22/08/1379

17- امام زمان در کلام اولیای ربانی ص45

18- امام زمان در کلام اولیای ربانی ص26

19- همان ص15

20-امام مهدی موجود موعود آیت الله جوادی آملی ص184

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۵
طاها

نظرات  (۲)

و ما همچنان اندر خم یک کوچه مانده ایم...
۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۲۲ محمدحسین رحیمی پور
اگربی قراری بدان یاریاری
پاسخ:
و پایان این بی قراری بهشت است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی